top of page

איך נראה הבוקר שלך?

לא תמיד הייתי טיפוס של בוקר ובטח לא מישהי שמסדרת את המיטה שלה לאחר השינה או דוגלת בשגרת בוקר קבועה. ברגע שקיבלתי החלטה לעשות סוויטץ׳ בגישה, התאהבתי בבקרים שלי שהעניקו לי (ועד היום מעניקים) אנרגיות מעולות שכיף להתחיל איתן את היום, ואת הנכונות להציב בפני מטרות ולהצליח להשלים אותן.


״פתאום״ הפכתי לאישה של בוקר

אני לא בדיוק יודעת לשים את האצבע על הנקודה בה הכל התחיל, אבל יש פרק זמן מסוים בחיי בו קיבלתי החלטה לקחת את עצמי בידיים ולהשתנות.

זה קרה בגל הראשון של הקורונה כשהוציאו אותי לחל״ת שבמהלכו גם פוטרתי. ליושה ואני בדיוק עברנו לפתח תקווה כדי שאהיה קרובה לעבודה שלי (שממנה פוטרתי), אבל אז מצאתי את עצמי יושבת חודש או אולי חודשיים בבית. אל תבינו אותי לא נכון, בשבועיים הראשונים היה לי ממש כיף להתעורר מתי שבא לי, לעשות בינג׳ים בנטפליקס ולבקר את חברה שלי. אחרי השבועיים האלה הבנתי שזו לא אני.

אני אחת שעושה, אחת שמתקתקת, אחת שאוהבת את העבודה שלה, אחת שאוהבת להיות בסביבת אנשים, אחת שלא יכולה לשבת רגל על רגל בבית - מצאתי את עצמי במציאות שזרה עבורי לחלוטין. אלה היו כמה ימים קשים בהם תהיתי מה אני עושה עם החיים שלי, עד שיום אחד מצאתי פודקאסט מעניין בספוטיפיי ונשאבתי פנימה.

הפרק ששינה את חיי והפך אותי לאישה של בוקר היה הפרק שעסק בחשיבות ההתעוררות ב 5 בבוקר ולמה מומלץ להתקלח במקלחת קפואה. אחרי שהאזנתי לפרק, החלטתי שאני רוצה לתת לעצמי צ׳אנס להתעורר ב 5 בבוקר בידיעה שאני לא צריכה ללכת לשום מקום. אבל רק לקום ב 5 זו לא המטרה, אז התחלתי לחשוב מה אני רוצה לעשות וכך נוצרה שגרת הבוקר שלי:

  • 5:00 - בוקר טוב! זה הזמן למתיחות בוקר.

  • 5:15 (בערך) - אימון בוקר; יוגה / אירובי / כוח.

  • 6:00 - 10 דקות של מקלחת קפואה!

  • 6:20 (או 6:30 בערך) ארוחת בוקר. חשוב להתענג על הרגע הזה ;)

  • 7:30 - צחצוח שיניים וטיפוח פנים.

  • 7:45 (בערך) - שעה של קריאת ספר.

  • וזהו, אפשר להתחיל את היום :)

יום אחד של ניסיון הפך לשבוע שהפך לאורח חיים, עד הרגע בו חזרתי לעבוד ואז השגרה השתנתה מעט, אבל עדיין התמדדתי שתהיה שגרה מסודרת בבוקר, גם אם מעט שונה מזו שהייתה.



אז למה בעצם חשוב שתהיה לך שגרה בבוקר?

בשבילי שגרת הבוקר מהווה נקודת פוקס ויריית פתיחה של יום חדש.

כשאני מקדישה לעצמי זמן מוקדם בבוקר, הרבה לפני שאני נשאבת לפלאפון, עבודה ומטלות של הבית, אני מרגישה שזו קודם כל אני ואז כל השאר. נשמע קצת אגואיסטי? אז זה שלא.

אתם בטח מכירים את מסיכות החמצן שיש במטוס למקרה חירום. אתם יודעים למה ההנחייה היא שקודם כל תשימו את המסיכה על עצמכם ורק אחר כך תעזרו לזה שלצידכם?

כי כדי לדאוג לאחרים, אתם קודם כל צריכים לדאוג לעצמכם. וכך בדיוק אני מרגישה כל בוקר.

כשאני טעונה באנרגיה חדשה, ברוגע ובמצב רוח מעולה, כשאני יודעת שדאגתי לעצמי, אני מרגישה שהשמיים הם לא הגבול.

מה שקורה הוא שאני הופכת לאדם מאוד יעיל מבחינת המשימות בין אם בבית ובין אם בעבודה, והיצירתיות פשוט שופעת ממני.

כמו שכתבתי בהתחלה, בעיני אחת המטרות החשובות ביותר בהתמדה בשגרת בוקר היא הפוקס שהיא נותנת לכל היום.



איך זה עובד?

נתחיל מזה שאין שום חוק שאומר ששגרת הבוקר שלכם צריכה להתחיל ב-5 בבוקר. באותה תקופה לי זה מאוד התאים, אבל אם תשאלו אותי היום, אני מעדיפה בשעה הזו עדיין ליהנות מהחלום שלי במיטה.

אז איך בכל זאת מתחילים ומספיקים לעשות את כל מה שאתם רוצים? קמים שעתיים לפני שהיום שלכם אמור להתחיל. לצורך העניין אם אתם צריכים לצאת לעבודה בשעה 8:00, תקומו בשעה 6:00 כדי ליהנות מבוקר עשיר בעשייה שתעזור להתפתחות האישית שלכם, תפקס אתכם ותעלה את מצב הרוח מרגע פקיחת העיניים.

תבחרו את הפעילויות שישמחו אתכם והכניסו אותם ללו״ז של השעתיים שלכם. זה יכול להיות כושר, קריאת ספר, כתיבת יומן, ציור, טיפוח פנים, מקלחת קפואה ועוד. העיקר שתבחרו במה שעושה לכם טוב וממקד את כל תשומת הלב שלכם בעצמכם.

חלקו את הפעילויות לפי זמנים. למשל, כיוון שהייתי עושה אימוני כושר עם מדריכים ביוטיוב, ידעתי שכל שיעור הולך בין 45 דק׳ לשעה או לחלופין, אני יודעת שאני אוהבת להתפנק עם הקפה של הבוקר אז הייתי מקדישה בערך שעה לארוחת הבוקר.

אז אתם כבר יודעים מתי עליכם לקום, מה הפעילויות שמשמחות אתכן ומסייעות להתפתחות האישית שלכם ואתם יודעים כמה זמן כל פעילות כזו תיקח, כל מה שנותר הוא לצאת לדרך.


אני רוצה לגלות לכם סוד - שגרת הבוקר שלכם לא חייבת להיות בבוקר, אם אתם אנשים של ערב ;)

״פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת״
bottom of page