top of page

כל אחת סוחבת איתה תיק קטן

לא מזמן הכרתי שיר חדש שנקרא ״תיק קטן״. ליושה בן זוגי אמר לי שממש חפרו על השיר הזה ברדיו ושהוא ממש מטומטם ושבטח גם אני אחשוב ככה כשאשמע אותו. הסתקרני והקשבתי לשיר.

בשיר יש משפט שאומר ״כל אחת סוחבת איתה תיק קטן״, משפזרט שלקח אותי לנדוד במחשבותי.

זה נכון, כל אחת סוחבת איתה תיק קטן, מישהי יותר קטן, מישהי פחות, מה שבטוח הוא שכל אחת מגיעה לכל מקום עם התיק שלה.

ואצלי? אצלי התיק גדול.

כן, תיק קטן הוא נוח וקומפקטי, אבל לתוך התיק הגדול, אני יכולה להכניס הרבה יותר.

בתיק שלי יש פנקס ועט למקרה שיצוץ לי רעיון למשהו חדש או שתעלה שאלה מעניינת.

בתיק שלי תמיד יש חבילת טישו, כי לעיתים אני בוכה בדרך, ויש גם כמה מגבונים שעוזרים לי להוריד את הלכלוך והחום שמצטברים בזמן הליכה.

בתיק שלי יש חלומות, חלקם גלויים לעין וחלקם מסתתרים בין יתר הדברים.

בתיק שלי יש הצלחות שמעוררות בי תחושת גאווה.

בתיק שלי יש הרבה אתגרים, כאלה שכבר צלחתי ומזכירים לי מה עברתי, וכאלה שאני מתמודדת איתם עכשיו או מחכים שאתמודד איתם.

בתיק שלי יש הרבה אהבה ויש גם כאב.

בתיק שלי יש הרבה מאוד זמן שעם חלקו אני יודעת מה לעשות ועם חלק עדיין לומדת.

בתיק שלי יש מפה, שזה נחמד. היא שם כדי מדי פעם להזכיר לי לבדוק שלא הלכתי לאיבוד, אבל היא לא באמת מראה את השטח.

בתיק שלי יש כעס ולפעמים אני גם מוצאת לא מעט עצבים, יחד עם זאת יש שם גם הרבה שמחה, הבנה וחמלה.

בתיק שלי יש הרבה מקום לחופש שלפעמים הולך לי לאיבוד, בכל זאת תיק גדול.


אז זה התיק שלי. תיק שאני מביאה איתי לאורך השנים לכל מקום אליו אני באה.

למרות שמהצד אולי זה נראה שהתיק כבר מלא עד אפס מקום, אבל לא סתם בחרתי בתיק גדול, תמיד אפשר יהיה להזיז משהו, לקרב משהו או להרחיק, ולייצר מקום לחוויות, רגשות ודברים חדשים.



״אל תאחלו לזה להיות קל יותר. תאחלו לעצמכם להיות טובים יותר״ -ג׳ים רוהן




bottom of page